måndag 3 oktober 2011

Novell utkast 1

3 kommentarer:

  1. Din Novell var bra att läsa ! Det som gjorde det lite mindre bra var att man aldrig fick veta någonting om huvudperson förutom att hon/han kan 150 olika blom arter. Du är mycket bra på stor bokstav och punkt och din novell har en bra inlevelse. Jag skulle vilja veta vad det var för sjukdom mamman hade och hur länge hon har haft sjukdommen? Mycket bra styckindelning som gör att det blir mycket lättare att läsa. Bra Emma

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du har skrivit än jätte bra novell med bra inlevelse för det som händer är något som skulle kunna hända i verkligheten.
    Jag gillar hennes tanke du skrev när hon var på sjukhuset "Min första tanke var: nu är hon död" eftersom då tycker man genast synd om personen den handlar om "dig" och så vill man läsa vidare för att veta vad som hänt med mamman.
    Men jag förstår inte riktigt slutet för då e hon frisk och ute ifrån sjukhuset och hemma hos sin familj och allt e bra, men sen på natten samma dag så tar hon livet av sig.
    Det känns som att allt borde ha löst sig när hon kom hem.
    Annars var den kanon!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att du har skrivit en jättebra novell. Bra handling och den går inte för fort fram. Du har aldrig skrivit om huvudpersonen i "hon/han" form och det tycker jag e bra för då lever man sig in i berättelsen mer. Jag tycker att du borde förklarat mer varför mamman låg på sjukhus och du kunde beskrivit huvudpersonen lite mer men annars tycker jag den var bra.

    SvaraRadera