måndag 6 maj 2013

sommarpratarna

Hur gick dina tankar när du lyssnade?

Jag har alltid undrat hur det är att vara adopterad och så men jag har aldrig funderat på hur det är att bo på ett barn hem och bara bli av med sina föräldrar även fast man kanske växt upp med dom ett tag.

Var det något särskilt du reagerade över?

Ja, över att dom bara tog hans bror ifrån honom, om dom är syskon och bor på barnhem tillsammans tycker jag att dom ska få växa upp tillsammans med.

vad tyckte du var bra i programmet?

Det var lite varierat och han berättade en bra historia om sitt liv.


lärde du dig något om personen som du lyssnade på?
 
Ja, jag visste inte att han har bott på barn hem som liten.

Kände du igen dig i något av det som berättades?

När jag gick i okome skolan så hade jag en klass kompis som fick flytta till olika fosterhem.

3 kommentarer:

  1. Nej, det är svårt att tänka sig hur det är att flytta runt så och inte ha en fast punkt att bo på!

    Jag tycker också att det va väldigt elakt att han inte fick säga hejdå till sin bror utan att dem bara tog dem ifrån varandra, undra om dem träffats efter det!?

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att det var fel att dom "separerade" på dom. Att han inte får växa upp med sin bror, han kunde väl inte känna sig så trygg då?

    SvaraRadera
  3. Jag reagerade också på om man bara får separera syskon sådär utan att berätta det för dom innan. Jag hade heller ingen aning om att Morgan bodde på barnhem och fosterfamiljer som liten.

    SvaraRadera